Maleriudstilling 2021

Løkken Museeum

For enden af Regnbuen

Regnbuemalere i Løkken

Løkken Museumsforening viser i samarbejde med Børglum Kloster en udstilling med værker af kunstmalere, der var tilsluttet kunstsammenslutningen ”Regnbuen”1938 – 42.

I 1920'erne og 30'erne kom mange anerkendte kunstnere om sommeren til Løkken, hvor de fandt et spændende miljø og tegnede og malede. Flere af dem udstillede i ”Regnbuen” i det gamle redningshus Sdr. Strandvej - i dag Huset Havs.

Regnbuen blev dannet af Chr. Valentinusen, Erik Larsen og Lars Nielsen i 1938. Den blev udvidet med en del flere kunstnere de følgende 5 år. Den spændende udvikling, der var sat i gang, blev knækket af besættelsesmagten i 1942.

Udstillingen på Børglum Kloster viser værker af: Tjek Jerne, Ane Brugger, Anders Norre, Lars Nielsen, Chr. Valentinusen og Erik Larsen.

Løkken Museum viser billeder af Ejnar Gross, Knud Dokker, GK Hansen, Carlo Wognsen, Sven Fritzsche, Hugo Kongsmark og Erik Larsen.

Udstillingen på Børglum Kloster er fra fredag d. 3. september til 24. oktober.

Løkken Museum udstiller fra 5. september til 24. oktober. Åben onsdag, torsdag og søndag 13 -16.

I efterårsferien er åbent alle dage 13 – 16