Gamle Løkken film vises 2021.

Løkken Museum

Løkkenfilm fra 1942 og 1950.

Tirsdag d. 13. , 20., 27. juli og 3. august kl. 19.30.

Sted:Aula, Løkken Skolecenter

Entre 20 kr., børn gratis ifølge med voksne

Løkken Museumsforening viser gamle Løkkenfilm.

Løkken Museumsforeninger viser Løkkenfilm fra 1942 og 1950 på Løkken Skolecenter.

Filmen fra 1942 ”En skøn lille plet i Danmark” er lavet af Møller Nielsen og er en af de første danske farvefilm.

Filmen begynder om bord på Aalborgbåden og efter nogle klip fra Aalborg går turen over Hammer Bakker og Vildmosen til Løkken, hvor vi kan opleve både ferieliv og dagligliv anno 1942. Filmen tager os desuden med på en tur langs Lønstrup Klit til Lyngby Mølle, en tur til Børglum Kloster og Hjørring Historiske Museum og slutter igen i Aalborg med klip fra Kildeparken. Selv om filmen er optaget under krigen ser man ingen tyske soldater. Det eneste tegn på krigen er Dannebrog, som fiskerne skulle male på siden af deres kuttere.

Filmen fra 1950 ”I sol og Sommer” er lavet af Jess Jessen. Vi følger et ungt par, Lis og Per, på deres ferie i Løkken. Der fortælles om overnatningsmuligheder og underholdning for feriegæsterne i 1950’ernes Løkken. Filmen viser klip fra udflugter arrangeret af Løkken Turistforening, bl.a. til Rubjerg fyr og Lyngby Mølle.

Filmene vises tirsdage 13., 20., 27. juli og 3. august kl. 19.30. Begge film bliver vist.