Fangst i brændingen 18.07.19 kl.14

Løkken Kystfiskerimuseum

Fangst i brændingen - Spændende naturoplevelse for hele familien.

Løkken Museum afholder Fangst i brændingen 4 torsdage: 11. juli, 18. juli, 25. juli og 1. aug. kl. 14. ved Kystfiskerimuseet/redningshuset, Ndr. Strandvej, med spændende aktiviteter på stranden.

I Kystfiskerimuseet kan man komme om bord på kystbåden ”Bent II” og se de fiskeredskaber og det redningsudstyr, der har været brugt ud for Løkken.

Kl. 14 begynder det spændende arrangement ”Fangst i Brændingen”.

Stranden og havet ved Løkken har en et rigt dyre- og planteliv. Naturvejledere fortæller om planter og dyr, som vi under en travetur på stranden måske ikke lægger mærke til. Der vil være en kort orientering om hvilket liv, der er i sandet og vandet ud for Løkken. Derefter er der mulighed for selv at samle ting, som havet har skyllet op på stranden, eller man kan fiske i vandkanten med ketsjer, kastenet, rejehov og minitrawl efter levende småfisk, rejer mm.

Det anbefales, at have badetøj på, da man ikke kan undgå at blive våd, når man skal ud i vandet med fiskegrejet. Fangsten samles i små bakker og baljer, hvor vi kan se på og røre ved de forskellige småfisk og rejer. Hvis vejret tillader det, koges og spises rejerne på stedet.

Der venter deltagerne et par lærerige og spændende timer. Af sikkerhedsgrunde skal børn være ledsaget af voksne.

Vi håber mange børn sammen med forældre og bedsteforældre vil møde op ved Kystfiskerimuseet for at få en god og anderledes naturoplevelse på stranden i Løkken.