Påskeudstilling 18.04.- 22.04.2019

Påskeudstilling

Løkken Museum, Johanne Grønbechs Hus, Nørregade 12
åbner årets særudstilling ved en uformel reception
Skærtorsdag d. 18. april kl. 13 – 16
Alle er velkommen – Gratis adgang
Museet holder åbent alle påskedage kl. 13 - 16
Entre 10 kr. Børn gratis Se mere på www.loekkenmuseum.dk og Facebook.

Løkken Museum åbner skærtorsdag, d. 18. april særudstillingen ”Købmænd i Løkken” i
Johanne Grønbechs hus, Nørregade 12.
Efter 1. Verdenskrig og skudehandelens afslutning etablerede flere købmænd sig i Løkken.
Omkring 1920 var der foruden Brugsen 7 – 8 købmænd med kunder fra Løkken by og fra oplandet nord og syd for byen. De havde landture, hvor de en gang om ugen hentede bestillinger og derefter kørte varer ud til kunderne og ofte tog æg med retur.
De fleste havde en bydreng, som om eftermiddagen kørte varer til kunder i byen ud på budcyklen. Købmændene i Løkken blev efterhånden udkonkurreret af de store
indkøbscentre med selvbetjening og billigere varer.
Foruden særudstillingen er der mulighed for at se museets faste udstilling om ”Skudehandel i Løkken”, der sluttede omkring år 1900.
Bestyrelsen håber, at mange gæster og lokale beboere vil benytte lejligheden til at aflægge Johanne Grønbechs Hus et besøg i påskedagene, hvor der alle dage vil være åbent fra kl.13.00 til kl.16.00.
Påskeudstillingen 2019 åbner torsdag kl. 13.00 med en uformel reception og et glas vin.