Se historisk bykort

Se stort historisk kort over Løkken - Klik her!

Aktivitetskalender

aktivitetskalender

Galleri

loekkenmuseum_galleri

Sæsonåbning 5.06.24

Løkken Museer åbner sæsonen 2024
Løkken Museums bestyrelse er klar til at åbne Løkken Museum, Johanne Grønbechs Hus for sæsonen 2024
I haven ved Johanne Grønbechs hus Nørregade 12 holdes en uformel reception grundlovsdag, onsdag d. 5. juni med præsentation af museets årsskrift "Ladepladsen".
Særudstillingen 2024 handler om Campingferie i Løkken”.
Johanne Grønbechs Hus er et skudeskipperhus fra 1860’erne, bygget af skudeskipper Thomas Grønbech.. Den faste udstilling handler om, hvordan skudehandelen med Norge udviklede Løkken til en by med en stor ladeplads, store købmandsgårde og håndværkervirksomheder.
I museets baghus vises forskellige redskaber, som var nødvendige til kystfiskeri. I badehuset, som står i haven, er der en lille udstilling om badelivet i Løkken gennem tiderne.
I år udkommer ”Ladeplads” nr. 43 med emnet "Campingferie i Løkken"
Musumsforeningens medlemmer modtager ”Ladepladsen”. Ikke medlemmer af museumsforeningen kan købe årsskriftet i museets åbningstid fra onsdag d. 5. juni.
Museet holder med hjælp af gode frivillige vagter åbent i hele sæsonen for alle intersserede følgende dage:
Juni: onsdag, torsdag og søndag 13 – 16.
Juli og august: mandag, tirsdag, onsdag, torsdag og søndag 13 – 16. Fredag og lørdag lukket.
September, oktober til og med efterårsferien: onsdag, torsdag og søndag 13 – 16.
Har du lyst og tid til at tage vagten nogle dage i sommerens løb eller på anden måde give en hjælpende hånd enten i Johanne Grønbechs hus eller i Kystfiskerimuseet og Redningshuset vil vi gerne høre fra dig.
Løkken Museums bestyrelse håber, at mange vil møde op og være med til at gøre sæsonåbningen til en festlig og hyggelig dag og fortsætte til Kystfiskerimuseet, hvor Den selvejende institution "Løkkens Redningshus" markerer sæsonåbning og uddeler sandwich fra kl. 14.
Ingen tilgængelig billedbeskrivelse.