Sæsonåbning 5.06.21

Løkken Museer åbner sæsonen 2021 grundlovsdag lørdag den 5. juni kl. 13:00 - 16:00.
Løkken Museums bestyrelse er klar til at åbne Johanne Grønbechs Hus for sæsonen 2021.
I haven Johanne Grønbechs hus Nørregade 12 holdes en uformel reception med præsentation af museets årsskrift "Ladepladsen".
Særudstillingen 2021handler om ” Håndværkere i Løkken”. Udstillingen viser plancher med beskrivelse af håndværkere: tømrere, murere, blikkenslagere, der har haft virksomhed i Løkken. Der er indrettet et tømrerværksted med materialer og værktøj. Desuden vises værktøj og materialer fra murer- og blikkenslagerværksteder.
Johanne Grønbechs Hus er et skudeskipperhus fra 1860’erne, bygget af skudeskipper Thomas Grønbech. Den faste udstilling handler om, hvordan skudehandelen med Norge udviklede Løkken til en by med en stor ladeplads, store købmandsgårde og håndværkervirksomheder.
I museets baghus vises forskellige redskaber, som var nødvendige til kystfiskeri. I badehuset, som står i haven, vises en lille udstilling om badelivet i Løkken gennem tiderne.
I år udkommer ”Ladeplads” nr. 40 med temaet ” Håndværkere i Løkken".
Musumsforeningens medlemmer modtager ”Ladepladsen”. Ikke medlemmer af museumsforeningen kan købe årsskriftet i Johanne Grønbechs hus fra lørdag d. 5. juni.
Museet holder ved hjælp af frivillige Johanne Grønbechs Hus åbent for turister og lokalbefolkningen.
Juni: onsdag, torsdag og søndag 13 – 16.
Juli og august: mandag, tirsdag, onsdag, torsdag og søndag 13 – 16. Fredag og lørdag lukket.
I museet skal man, som reglerne er nu, kunne vise coronapas og bære mundbind.
Har du lyst og tid til at tage vagten nogle dage i sommerens løb eller på anden måde give en hjælpende hånd enten i Johanne Grønbechs hus eller i Kystfiskerimuseet vil vi gerne høre fra dig. Henvendelse Inge Nørgaard tlf. 98996454, mobil 22156654, mail Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller på museet, når der er åbent.
Løkken Museums bestyrelse håber, at mange vil møde op og være med til at gøre sæsonåbningen til en festlig og hyggelig dag.
Alle er velkommen.